RECENZE č.2 na READY PLAYER ONE

RECENZE č. 2 na knihu READY PLAYER ONE


Autor: Ernest Cline
Nakladatelství: Knižní klub
Rok vydání (filmová obálka): 2018
Originální název: Ready Player One
Počet stran: 432

O co tu jde:

  Píše se rok 2045 a realita je ohavné místo k životu. Jediný časoprostor, kde se Wade Watts cítí skutečně živý, je OASIS, virtuální svět, kam se uchyluje většina lidstva.
  Poté co výstřední tvůrce OASIS zemře, vyjde najevo,že v něm zanechal řadu zapeklitých hádanek, inspirovaných jeho posedlostí popkulturou minulých desetiletí. První, kdo je vyřeší, zdědí obrovské jmění- a kontrolu na OASIS.
  Wade získá první klíč a vmžiku se ocitá v hledáčku těch, kdo jsou pro výhru ochotni zabíjet.
  Závod začal- jediný způsob, jak ho přežít, je vyhrát...

Hodnocení:

Kniha se mi moc líbila a všem ji vřele doporučuji. Hodnotím 4/5
Důvody, proč jsem strhla jeden bod: Prvních 100 stánek a některé části knihy pro mně byly nezajímavé. Kniha se odehrává skoro celou dobu ve hře OASIS a já jako člověk, který se v těchto věcech moc nevyzná jsem se ztrácela... Na druhou stranu autor píše velmi čtivě, takže jsem se v těchto částech neunudila. V knize bylo spoustu informací, které sice dodávaly příběhu realističnost a vtáhly vás do děje, ale mně to šlo jedním okem dovnitř, druhým ven. Kdyby  tam tyto odkazy na popkulturu 80. let nebyly, knížka by mohla být min. o 100 stánek kratší.

Na druhou stranu pro lidi, kteří se zajímají o popkulturu 80. let a všechny možné i nemožné počítačové hry může být tato kniha druhá Bible. Mně šlo o příběh, který mně nezklamal...


Komentáře